Wednesday, January 22, 2014

omegle.com

Başlık Tebdil-i mekan olunca ilk yazı da bir mekanla ilgili olunca haklı olarak sonradan gurme ithamlarına maruz kaldım. Biraz bu yargıyı kırmak biraz da aslında o kadar da haksız olmadığınızı kendime göstermek için bugün bu site hakkında yazacağım. Dün denedim, neredeyse bir, iki saatte vakit geçirdim sitede ve en sonunda ilginç olduğuna karar verdim fakat maalesef screenshot almadığım için sizinle bunları paylaşamıyorum. Ama ekşisözlükten ve internetten bulduklarımla siteyi detaylandırmaya çalışacağım. Öncelikle site ana sayfa:



Öncelikle benim site hakkındaki genel hissiyatım positif. Yani en azından bir kereliğine de olsa denemek lazım gibi geliyor. Ama üzerinde özellikle durmak istediğim bir şey var : Kesinlikle kameralı konuşmaya girmeyin. Bakın kameranızı açmayın demiyorum. Hiç girmeyin, hayattan, erkek cinsinden soğumayın, gününüzü mide bulantısıyla geçirmeyin diyorum. Ama sadece yazarak konuşmalarda da mutlaka türkçe seçeneğini deneyin. Çok ilginç adamlar var. Uzunca bir süre ismimin çok çirkin olup olmadığını düşündüm çünkü dialog şöyle geçiyor : (Bu fotoyu sırf bloğa koyabilmek için biraz önce siteye girince elde ettim, o kadar yaygın bu durum)


Ama umudunuzu yitirmezseniz Ankaralı bir abiden Doktorayı bırakıp Türkiyeye döndüğünüz için "senin kafana sıçayım" küfrünü yiyebilirsiniz. Başka bir denemem de Ege Universitesinden Emre: (+Ben, -Emre)
+slm
-slm
-Emre, isim?
+Murat (Bekliyorum ki çıksın gitsin)
- Gay mısın?
+ Değilim, hayırdır sen gay mısın? (Muhabbet iyice çirkinleşek diye bekleyerek)
-Yoo ben de değilim merak ettim sadece.
+iyiymiş, naber, ne yapıyorsun?
-Bütünlemeler var sınavlara çalışıyorum.
+Hangi dersten sınava gireceksin?
-Pazarlama
+Sınav ne zaman?
-Perşembe (Salı akşamı yapılıyor muhabbet)
+ Ve bu gerçek bile senin uykunu açmaya yetmiyor mu?
-Tamam birazdan başlayacağım :)

Yani güzel, ilginç muhabbetler de olabiliyor sadece çok ciddiye almamak ve keyfini çıkarmayı bilmek lazım.

Bunlar türkçe yazışmada başınıza gelebilecekler. Türkçe yazışırken ilgi alanı eklemeye çalıştım ama pek başarılı olamadım. Bence site bazı tagler önerse çok daha başarılı olabilir ama ne olursa olsun abazalardan kurtulmanız çok kolay olmayacaktır.

Ingilizce yazışmak isterseniz seviye biraz daha yüksek olabilir. Ingilizce yazan abaza olmaz demiyorum ama yüzdesi daha düşükmüş gibi geldi bana. Özellikle ilgi alanı girerseniz gerçekten keyifli muhabettler kurabiliyorsunuz. Mesela ben ilgi alanına "education + math" yazdım ve eğitim konusunda konuştuğumuz meksikalı bir arkadaşla skypede konuşmaya devam ediyorum. Matematik konusunda da 9. sınıf bir çocuğun çarpanlara ayırma sorularını çözdüm :)

Uzun lafın kısası internette farklı bir site denemek isterseniz bence denemeye değecek bir yer.


No comments:

Post a Comment

 type="text/javascript" src="http://cdn.mathjax.org/mathjax/latest/MathJax.js"> MathJax.Hub.Config({  extensions: ["tex2jax.js","TeX/AMSmath.js","TeX/AMSsymbols.js"],  jax: ["input/TeX", "output/HTML-CSS"],  tex2jax: {      inlineMath: [ ['$','$'], ["\\(","\\)"] ],      displayMath: [ ['$$','$$'], ["\\[","\\]"] ],  },  "HTML-CSS": { availableFonts: ["TeX"] } });